Circuit de Monaco:Elegance a rychlost na azurovém pobřeží!
Circuit de Monaco je jedním z nejznámějších a nejprestižnějších závodních okruhů na světě, nacházející se v srdci Monte Carla. Tento ikonický městský okruh je obklopen nádhernými výhledy na Středozemní moře a slavnými budovami, což z něj činí nejen technicky náročný, ale i vizuálně působivý zážitek. Závodění ulicemi Monaka je proslulé svou úzkou tratí, náročnými zatáčkami a jedinečnou atmosférou, která spojuje luxus, rychlost a tradici. Dlouholetá historie závodů Formule 1 zde přitahuje pozornost diváků z celého světa, kteří se těší na neopakovatelné zážitky ve městě plném elegance a šarmu.
Circuit de Monaco: Elegance a rychlost na azurovém pobřeží!
Circuit de Monaco je jedním z nejznámějších a nejprestižnějších závodních okruhů na světě, nacházející se v srdci Monte Carla. Tento ikonický městský okruh je obklopen nádhernými výhledy na Středozemní moře a slavnými budovami, což z něj činí nejen technicky náročný, ale i vizuálně působivý zážitek. Závodění ulicemi Monaka je proslulé svou úzkou tratí, náročnými zatáčkami a jedinečnou atmosférou, která spojuje luxus, rychlost a tradici. Dlouholetá historie závodů Formule 1 zde přitahuje pozornost diváků z celého světa, kteří se těší na neopakovatelné zážitky ve městě plném elegance a šarmu.
CHARAKTERISTIKA OKRUHU
Monacký okruh je známý svou extrémní náročností. Úzké ulice, ostré zatáčky a téměř žádné místo na chyby z něj dělají jeden z nejtěžších závodů v celém kalendáři Formule 1. Závodníci musí být maximálně přesní, protože i sebemenší chyba může znamenat konec jejich závodu.
Další výraznou vlastností Monaka je jeho nízká průměrná rychlost. Kvůli úzkým ulicím a těsným zatáčkám, jako je například ikonická Grand Hotel Hairpin, je trať jednou z nejpomalejších v celé sezóně. Ačkoli tu chybí dlouhé rovinky a vysoké rychlosti, trať je fascinující díky svým technickým výzvám a strategickému charakteru. Okruh měří 3 337 metrů a nabízí 19 zatáček.
Atmosféra Monaka je pak něco, co ho činí zcela unikátním. Spojení luxusu, prestiže a elegance je zde nepřehlédnutelné. Závod s výhledem na přístav plný jachet, přepychové hotely a slavné tváře dodává celé akci jedinečný ráz, díky němuž je Velká cena Monaka jedním z největších vrcholů sezóny.
CHARAKTERISTIKA OKRUHU
Monacký okruh je známý svou extrémní náročností. Úzké ulice, ostré zatáčky a téměř žádné místo na chyby z něj dělají jeden z nejtěžších závodů v celém kalendáři Formule 1. Závodníci musí být maximálně přesní, protože i sebemenší chyba může znamenat konec jejich závodu.
Další výraznou vlastností Monaka je jeho nízká průměrná rychlost. Kvůli úzkým ulicím a těsným zatáčkám, jako je například ikonická Grand Hotel Hairpin, je trať jednou z nejpomalejších v celé sezóně. Ačkoli tu chybí dlouhé rovinky a vysoké rychlosti, trať je fascinující díky svým technickým výzvám a strategickému charakteru. Okruh měří 3 337 metrů a nabízí 19 zatáček.
Atmosféra Monaka je pak něco, co ho činí zcela unikátním. Spojení luxusu, prestiže a elegance je zde nepřehlédnutelné. Závod s výhledem na přístav plný jachet, přepychové hotely a slavné tváře dodává celé akci jedinečný ráz, díky němuž je Velká cena Monaka jedním z největších vrcholů sezóny.
Chcete se dozvědět více informací o tom, jak a kde zakoupit vstupenky?
Při návštěvě F1 v Monaku máte na výběr z několika možností ubytování.
Číst dále
Hotely:
Přímo v Monaku najdete širokou škálu hotelů, od luxusních pětihvězdičkových resortů po příjemné tříhvězdičkové hotely, i když ceny jsou zde velmi vysoké. Doporučuje se rezervovat ubytování s dostatečným předstihem, protože během závodního víkendu jsou hotely rychle obsazené. Alternativně můžete zvážit ubytování v okolních městech, jako jsou Nice nebo Menton ve Francii, kde jsou ceny nižší a doprava do Monaka je snadná. Pro jedinečný zážitek můžete také zvolit ubytování na luxusní jachtě v přístavu. Tato možnost nabízí nejen nezapomenutelný výhled na závodní dráhu, ale také přímý přístup k události.
Kempování:
V blízkosti okruhu žádný kemp nenajdete, ale v okolí jsou k dispozici kempy jako Camping Saint Michel, Camping Les Romarins a Camping La Laune, které mohou poskytnout pohodlné možnosti ubytování s dostupností do Monaka.
Adresa: Circuit de Monaco, Monte Carlo, Monako
Doprava na Circuit de Monaco během závodního víkendu vyžaduje plánování, protože město je v tomto období velmi vytížené.
Pokud využijete veřejnou dopravu, můžete jet vlakem z milánského nádraží (Milano Centrale) do stanice Monza, což trvá přibližně 10-15 minut. Ze stanice Monza je to asi 2 km k okruhu, které můžete překonat pěšky nebo místními autobusy.
Číst dále
Při cestování na Circuit de Monaco samozřejmě můžete využít vlastního auta, parkování je ale v okolí dost omezené a během závodního víkendu je město velmi rušné a parkovací místa se rychle zaplní.
Doporučenou možností je vlak, který jezdí z Nice, vzdáleného asi 30 km. Cesta trvá zhruba 20 minut a vlakové nádraží v Monaku se nachází v docházkové vzdálenosti od okruhu.
Dalším možností jsou autobusové spoje z okolních měst, jako jsou Nice, Cannes nebo Menton. Autobusy jsou cenově dostupné a mohou být pohodlnou alternativou, ale cesta může být delší než vlakem, zejména během závodního víkendu, kdy se zvyšuje počet turistů.
Parkování
Organizátoři GP Monaka zavedli novou kyvadlovou dopravu mezi parkovištěm des Salines a okruhem Circuit de Monaco. Autobusy jezdí každých 10 minut od 8:00 do 20:00, což usnadňuje cestu k tribunám.
Dopravní předpisy v Monaku
Rychlostní limity:
Silnice mimo obec: 90 km/h
Silnice v obci: 50 km/h
Rezidenční zóny: 30 km/h
Vignette/mýtné:
V Monaku nejsou žádné poplatky za silnice nebo dálnice. Země má omezenou rozlohu a většina silnic je ve městě, kde se mýtné nevybírá. Pokud však jedete do Monaka z Francie, na některých francouzských dálnicích mohou být mýtné poplatky, zejména na dálnicích A8, která spojuje Nice s Monakem.
Alkohol za volantem:
V Monaku je zákonný limit alkoholu v krvi 0,05 % pro běžné řidiče a 0,02 % pro řidiče autobusů a autokarů.
Zjistěte více informací ohledně možností stravování, počasí apod.
Číst dále
OBČERSTVENÍ
Na okruhu v Monaku můžete očekávat pestrou nabídku mezinárodních i místních jídel, ale ceny jsou zde vyšší než na jiných F1 okruzích. Například salát nebo pizza stojí přibližně 20 EUR.
KOMUNIKACE
Před odjezdem si uložte všechny důležité informace do svého telefonu. Mobilní síť může být v neděli přetížená, což může ovlivnit vaše možnosti připojení a komunikace s ostatními.
HLUK
Motorsport je hlučný, takže pokud se nacházíte blízko trati, doporučuje se používat špunty do uší. Zajistěte také, aby děti měly adekvátní ochranu sluchu v každé situaci.
POČASÍ
Závod se tradičně koná v květnu, kdy se teploty pohybují mezi 18°C a 22°C přes den a 13°C až 16°C v noci. Počasí bývá většinou slunečné, s občasnými lehkými přeháňkami.
Pro aktuální předpověď doporučujeme používat aplikaci Windy.
HISTORIE OKRUHU
Okruh Circuit de Monaco, známý také jako Velká cena Monaka, je jedním z nejikoničtějších závodních okruhů na světě. Jeho historie sahá až do roku 1929, kdy se uskutečnil první závod na městském okruhu v Monte Carlu. Tento městský okruh, umístěný v ulicích městského státu Monako, je známý svou náročnou konfigurací a malebným prostředím.
Velká cena Monaka byla jedním z prvních závodů zařazených do Mistrovství světa Formule 1, když byla v roce 1950 zahrnuta do prvního ročníku tohoto šampionátu. Závod je unikátní nejen svou historií, ale i uspořádáním, které zahrnuje úzké silnice, ostré zatáčky a výškové rozdíly, což z něj činí jeden z nejnáročnějších okruhů pro závodníky.
I přes několik úprav, kterými okruh během let prošel, zůstaly zachovány jeho základní rysy, jako jsou úzké uličky a výhled na přístav. Circuit de Monaco se stal symbolem luxusu a exkluzivity, a jeho závody jsou považovány za jednu z nejprestižnějších událostí v kalendáři Formule 1. Díky své výjimečné atmosféře a náročné trati je Velká cena Monaka každoročně vyhledávaná nejen závodními týmy a jezdci, ale i fanoušky motorsportu z celého světa.
KLÍČOVÉHISTORICKÉOKAMŽIKY
1929
Návrh okruhu
Monacký okruh byl poprvé navržen v roce 1929 Antony Noghesem, zakladatelem Grand Prix de Monaco a tehdejším prezidentem automobilového klubu Monaka (Automobile Club de Monaco). Tento slavný městský okruh vede přímo skrz ulice Monte Carla a od svého vzniku patří mezi nejznámější a nejnáročnější tratě v motorsportu.
1929
1929
První závod Formule 1
První Velká cena Monaka se konala 14. dubna 1929. Závod vyhrál Ettore Bugatti s vozem Bugatti Type 35.
1955
Havárie na trati
V roce 1955 během Velké ceny Monaka havaroval Alberto Ascari v přístavu a skončil ve vodě. Přestože Ascari přežil, tato nehoda se zapsala do historie jako jedna z nejznámějších havárií na okruhu a přispěla k dramatické pověsti závodu.
1955
70. léta
Zavedení nových bezpečnostních opatření
V reakci na narůstající rychlosti a nebezpečí při závodech v Monaku byla v 70. letech přijata přísná bezpečnostní opatření, včetně zavedení svodidel a bezpečnostních zón. I přes to zůstává Monako jedním z technicky nejnáročnějších okruhů.
2003 - 2004
Rekonstrukce trati
V rámci snahy o zlepšení infrastruktury a bezpečnosti prošla trať významnou rekonstrukcí. To zahrnovalo prodloužení boxové uličky a další úpravy, aby vyhovovaly moderním požadavkům na závodění v F1.
2003 - 2004
ČASTO KLADENÉ OTÁZKY
Do areálu Circuit de Monaco si můžete přinést vlastní jídlo i pití.