Závodní okruh v Maďarsku:adrenalin a vzrušení
Nedaleko Budapešti se nachází ikonický závodní okruh, který hostí Formuli 1 už od roku 1986. S délkou 4381 m a technickou tratí plnou zatáček přináší dramatické závody, které lákají fanoušky z celého světa. Okruh je zasazen do malebného údolí, což divákům umožňuje skvělé výhledy na většinu trati. Kombinace rychlých a pomalých úseků zaručuje napětí a nezapomenutelný zážitek pro všechny příznivce motorsportu.
Závodní okruh v Maďarsku: adrenalin a vzrušení
Nedaleko Budapešti se nachází ikonický závodní okruh, který hostí Formuli 1 už od roku 1986. S délkou 4381 m a technickou tratí plnou zatáček přináší dramatické závody, které lákají fanoušky z celého světa. Okruh je zasazen do malebného údolí, což divákům umožňuje skvělé výhledy na většinu trati. Kombinace rychlých a pomalých úseků zaručuje napětí a nezapomenutelný zážitek pro všechny příznivce motorsportu.
CHARAKTERISTIKA OKRUHU
Známý svou klikatou a technickou tratí, okruh se vyznačuje úzkými úseky pokrytými prachem, což vytváří jedinečný styl jízdy s omezenými možnostmi předjíždění. Jeho úzké a klikaté úseky, často pokryté prachem kvůli nevyužívanosti tratě, přispívají ke specifickému stylu závodění. Tento styl, který se vyznačuje omezenými možnostmi předjíždění, přispívá k procesním závodům, kde se auta drží za sebou.
Klasickým příkladem je rok 1990, kdy Thierry Boutsen úspěšně zadržel tehdejšího lídra šampionátu Ayrtona Sennu ve svém pomalejším voze Williams, přičemž Senna nenašel způsob, jak ho předjet.
V roce 2003 prošel okruh menšími úpravami, které měly usnadnit předjíždění, a tím zvýšily napínavost závodů. Maďarská Grand Prix tak nadále přitahuje fanoušky z celého světa svým bohatým dědictvím a dramatickými závody.
CHARAKTERISTIKA OKRUHU
Známý svou klikatou a technickou tratí, okruh se vyznačuje úzkými úseky pokrytými prachem, což vytváří jedinečný styl jízdy s omezenými možnostmi předjíždění. Jeho úzké a klikaté úseky, často pokryté prachem kvůli nevyužívanosti tratě, přispívají ke specifickému stylu závodění. Tento styl, který se vyznačuje omezenými možnostmi předjíždění, přispívá k procesním závodům, kde se auta drží za sebou.
Klasickým příkladem je rok 1990, kdy Thierry Boutsen úspěšně zadržel tehdejšího lídra šampionátu Ayrtona Sennu ve svém pomalejším voze Williams, přičemž Senna nenašel způsob, jak ho předjet.
V roce 2003 prošel okruh menšími úpravami, které měly usnadnit předjíždění, a tím zvýšily napínavost závodů. Maďarská Grand Prix tak nadále přitahuje fanoušky z celého světa svým bohatým dědictvím a dramatickými závody.
Chcete se dozvědět více informací o tom, jak a kde zakoupit vstupenky?
V okolí Hungaroringu i v Budapešti, vzdálené jen několik kilometrů, se nabízí různé druhy ubytování, od cenově dostupných apartmánů po luxusní hotely. Díky dobrému dopravnímu spojení je snadné se z města na závodní okruh dostat.
Číst dále
Hotely:
Budapešť nabízí širokou škálu hotelů od luxusních pětihvězdičkových až po dostupnější tříhvězdičkové. Některé doporučované hotely blízko centra jsou:
Four Seasons Hotel Gresham Palace (luxusní varianta)
Hotel Clark Budapest (stylový hotel s výhledem na Dunaj)
Hotel Parlament (cenově dostupnější moderní hotel)
Airbnb a krátkodobé pronájmy:
Tuto možnost doporučujeme především pro rodiny nebo skupiny přátel, které hledají větší prostor a více soukromí. Pronájmy v centru města nebo v okolí vlakových stanic (jako Keleti nebo Nyugati) usnadní cestu na Hungaroring pomocí veřejné dopravy.
Kempování:
Pro fanoušky, kteří chtějí zažít atmosféru F1 naplno, je na okruhu možnost kempování. Tento kemp je oblíbený mezi návštěvníky, kteří preferují blízkost k závodu a chtějí být součástí komunity fanoušků. Kempování nabízí základní zázemí jako sprchy, toalety a občerstvení, ale je potřeba rezervace předem.
Adresa: Mogyoród, Hungaroring utca 10, 2146 Maďarsko
Pro mezinárodní návštěvníky je letiště Budapešť (BUD) nejbližším hlavním vstupním bodem. Alternativně lze přiletět do Vídně nebo Bratislavy a pokračovat vlakem či autem. Veřejná doprava, včetně vlaků, autobusů a metra, je také vhodná. Držitelé vstupenek mohou využít bezplatné kyvadlové autobusy na Hungaroring.
Číst dále
Parkování
Při návštěvě Hungaroringu během F1 máte několik možností, kde zaparkovat. Oficiální parkoviště jsou umístěna v okolí okruhu a jsou dobře značená, avšak během velkých akcí, jako je F1, je nutné počítat s delším čekáním a dopravními omezeními. Někteří návštěvníci volí parkování v blízkých obcích, například v Mogyoródu, odkud pak pokračují pěšky nebo využívají kyvadlovou dopravu. Další variantou je parkování mimo okruh na místech, která nabízejí kyvadlové autobusy, jež vás pohodlně dopraví přímo k areálu.
Dopravní předpisy v Maďarsku
Rychlostní limity:
Dálnice: 130 km/h
Rychlostní silnice: 110 km/h
Silnice mimo obec: 90 km/h
Silnice v obci: 50 km/h
Vignette/mýtné:
Pro všechna vozidla do 3,5 tuny, včetně motocyklů, je povinné mít dálniční známku pro využití dálnic. Maďarské dálniční známky jsou elektronické a lze je zakoupit online na oficiálních stránkách nebo na čerpacích stanicích. Po zaplacení jste ihned oprávněni používat dálnice.
Alkohol za volantem:
Maďarsko má nulovou toleranci alkoholu za volantem.
Zjistěte více informací ohledně možností stravování, počasí apod.
Číst dále
OBČERSTVENÍ
Můžete si přinést vlastní jídlo a pití v plastových lahvích do 0,5 l. Skleněné obaly a předměty na přípravu jídla, jako jsou např. grily, nejsou povoleny. V areálu je k dispozici nespočet stánků s občerstvením a stanice s vodou, kde si můžete načepovat vodu zdarma.
KOMUNIKACE
Před odjezdem si uložte všechny důležité informace do svého telefonu. Mobilní síť může být v neděli přetížená, což může ovlivnit vaše možnosti připojení a komunikace s ostatními.
HLUK
Motorsport je hlučný, takže pokud se nacházíte blízko trati, doporučuje se používat špunty do uší. Zajistěte také, aby děti měly adekvátní ochranu sluchu v každé situaci.
POČASÍ
Hungaroring se nachází těsně za Budapeští a v polovině léta bývá obvykle velmi horko, s možností bouřek. Zvažte nošení pokrývky hlavy a dostatečné množství tekutin, protože teplé počasí je mnohem pravděpodobnější než déšť. V celé historii F1 na Hungaroringu pršelo pouze dvakrát, takže pravděpodobnost deště je nízká.
HISTORIE OKRUHU
Hungaroring má v historii motorsportu zvláštní místo jako okruh, který přinesl závody Formule 1 do východní Evropy. Otevřený v roce 1986, se stal prvním místem v tehdejším východním bloku, kde se konala Grand Prix Formule 1, čímž otevřel dveře mezinárodním motoristickým závodům v této části světa. Závody na Hungaroringu znamenaly nejen sportovní, ale také kulturní zlom, když se staly symbolem otevřenosti a spolupráce v době politického napětí mezi východem a západem.
Význam Hungaroringu pro motorsport je i v tom, že zdejší závody často překvapí. Jedním z nejpamátnějších momentů byl rok 1990, kdy Thierry Boutsen ve svém Williamsu dokázal zadržet tehdejšího šampiona Ayrtona Sennu na mnohem rychlejším voze McLaren, a to po celé závodní kolo. Takové události ukazují, že na Hungaroringu může rozhodovat nejen rychlost, ale i taktika, obratnost a trpělivost.
V roce 2003 prošel Hungaroring menšími úpravami, které měly podpořit více předjížděcích manévrů, čímž se zvýšila atraktivita závodů a přinesla nový rozměr vzrušení pro diváky. Okruh si od svého vzniku udržuje pověst jednoho z nejtěžších v kalendáři Formule 1 a i dnes přitahuje světovou elitu motoristického sportu. Jeho historický význam spočívá nejen ve sportovních výkonech, ale také v tom, že přispěl k rozšíření Formule 1 do nových regionů a zajistil Maďarsku pevné místo na mapě světového motorsportu.
KLÍČOVÉHISTORICKÉOKAMŽIKY
1985
Schválení plánu na nový okruh
Byly schváleny plány na výstavbu nového maďarského okruhu - projekt byl iniciován vládou a plánování bylo vedeno s cílem přilákat závody Formule 1 do východního bloku.
1985
1986
Otevření Hungaroringu a první závod
Hungaroring byl oficiálně otevřen a na základě iniciativy Bernieho Ecclestona byla na okruhu uspořádána Velká cena Maďarska, neboli Grand Prix. Byl to první závodní okruh za železnou oponou, který hostil závody F1.
1990
Symbol nové éry
Po pádu železné opony a změnách v politickém klimatu Maďarska se Hungaroring stává symbolem nové éry, ukazující významný posun a vstup do nového období.
1990
1992
Modernizace a zvýšení bezpečnosti
Proběhla rekonstrukce a modernizace okruhu, která zahrnovala zásadní vylepšení bezpečnostních prvků a přispůsobení aktuálním standardům F1, což zajistilo dlouhodobé pořádání závodů.
2001
Velká modernizace infrastruktury
Na Hungaroringu proběhla velká modernizace okruhu, včetně nových boxů a vylepšení infrastruktury, což zásadně zlepšilo podmínky pro týmy a diváky a posílilo pozici okruhu v kalendáři F1.
2001
ČASTO KLADENÉ OTÁZKY
Vždycky je nejlepší dorazit brzy, obzvlášť v neděli.